Itinerariu in trecut

1929:      Isi fac aparitia 2 autobuze, proprietatea firmei Gogiman-Dumitrescu, contractul de concesiune expira la inceputul anului 1934.

 

1934:      Are loc licitatia pentru concesionarea transportului de persoane pe cuprinsul municipiului, licitatie ce a fost castigata de col. V.Climescu si I.Catrinescu si reziliata dupa cateva luni.

 

1934:      Se infiinteaza "Serviciul Autobuzelor al Primariei Municipiului Ploiesti", care pune in functiune un autobuz proprietate proprie si 2 inchiriate, urmand sa mai achizitioneze inca 12 autobuze, prestand activitati pe 6 linii cu o lungime a traseelor de 18Km.

 

1938:      Se adopta Decretul Lege pentru organizare serviciilor pulblice, urmarea directa fiind infiintarea Regiei Publice Comerciale a Intreprinderilor Municipiului Ploiesti, care cuprindea si Serviciul Autobuze.

 

1938:      Sunt achizitionate 10 autobuze Chevrollet.

 

1941:      Se achizitioneaza printr-o comanda la "Royal Motors" 5 autobuse MAN Diesel Type si 3 camionete de la firma SKODA.

 

1941:      Parcul de autobuze ajunge la un numar de 21 bucati: 5 Man (1941), 2 Citroen (1940), 1 Sourer (1940), 2 International (1939), 10 Chevrollet (1938), 1 Renault (1935).

 

1942:      Sunt rechizitionate 15 autobuze de catre armata si trimise spre zona frontului, restul fiind rechizitionate pasiv fiind folosite in marea majoritate de catre serviciile Primariei.

 

1944:      Dupa razboi, putinele masini sunt utilizate in scopuri militare si medicale.

 

1946:      Pe strazile Ploiestiului circulau numai 3 autobuze.

 

1947:      Se ajunge la 2 autobuze.

 

1949    Se infiinteaza "Serviciile de Transport" din cadrul "Intreprinderilor Comunale Ploiesti", al carui parc de autobuze este de 15 bucati.

 

1957:      Lungimea traseelor creste la 42 Km, iar parcul auto la 29 autobuze.

 

1959:      Sunt transportati anual 25 mil. calatori si datorita cresterii numarului de muncitori si al populatiei in general, se dau in exploatare un numar de 10 taximetre.

 

1961:      Conform Deciziei 243/7.2.1961 a Comitetului Executiv al Sfatului Popular regional Ploiesti, transportul de calatori este reorganizat si se infiinteaza "Intreprinderea de Transport Ploiesti" (I.T.P.). Sunt preluate da la I.R.T.A. Ploiesti un numar de 17 autobuze precum si treseele deservite de aceasta in comunele suburbane: Bucov, Blejoi, Barcanesti, Paulesti.

 

1961:      Pana la sfarsitul anului, din investitii vor fi primite si alte autobuze, parcul auto cuprinzand un numar de 116 autobuza din care circulau in medie zilnic un numar de 81 autobuze, obtinandu-se un coeficient de utilizare a parcului (CPU) de 76,8%.

 

 

1969:      Printr-o sporire a investitiilor se ajunge ca parcul I.T.P. sa numere 244 autobuze, obtinandu-se un coeficient de utilizare a parcului de 89.3%, iar numarul de calatori tranportati ajunge la cifra de 92 mil., numarul salariatilor fiind de 1450.

 

1969    Colectivul I.T.P. a fost distins cu diploma si a gastigat Steagul de "Intreprindere fruntasa pe ramura de gospodarie comunala pe tara".

 

1972:      Prin cresterea calitatii organizatorice, a parcului de autobuze, a numarului de calatori transportati si a cresterii frecventei curselor, se ajunge in acest an la urmatoarele cifre: parcul auto este mai mare cu 30 autobuze, coeficientul de utilizare a parcului ajunge la 92,2% iar numarul de calatori se ridica la 111 mil.

 

1979    In baza Decretului 377/1979, I.T.P. isi ia denumirea de "Intreprinderea Judeteana de Transport Local" (I.J.T.L.) preluand activitatea de transport marfa de la unitatile de profil de constructii si o data cu aceasta si parcul de masini aferente.

 

1985    Au inceput lucrarile pentru introducerea tramvaielor in Ploiesti, si constructia Depoului de Intretinere si Reparatii si Statia de Redresare S1.

 

1987    A fost terminat primul tronson de tramvai de 14Km: Gara de Sud - Spitalul Judetean.

 

1989    Existau 6 trasee cu linii de tramvai, din care se transportau 35% din calatorii municipiului Ploiesti.

 

1990:      Se demareaza introducerea transportului in comun cu troleibuze.

 

1991    Prin  decizia  nr. 125  a  Prefectului  Judetului  Prahova,  ia  fiinta  Regia  Autonoma  de Transport  in  Comun  de  Persoane  Prahova  (R.A.T.C.P. Prahova).

 

1995     Regia  Autonoma  de  Transport  in  Comun  de  Persoane  Prahova  trece  in  subordinea  Consiliului  Local  al  Municipiului   Ploiesti,  cu  denumirea   de   Regia  Autonoma  de  Transport  Public  Ploiesti  (R.A.T.P. Ploiesti).

 

1997:      Se  pune  in  folosinta  primul  tronson  de  troleibuze  in  Ploiesti,  pe  zona  Vest - Centru,  urmat  4  ani  mai  tarziu  de  al  doilea  tronson  care  leaga  centrul municipiului  Ploiesti  cu  partea  de  sud  a  orasului.

 

1998:      In  lunile  maiiunie,  in  parcul  de  autovehicule  al  Regiei  intra  20  de midibuze  noi,  tip  ISUZU,  care  aduc  un  plus  de  calitate  serviciului  de  transport  oferit  populatiei.

 

1999    Coform  Legii   nr. 189 / 1998  privind  finantele publice  locale,  activitatea  regiei se  limiteaza  la  nivelul  municipiului  Ploiesti,  traseele  din  zona  periurbana  fiind  atribuite  altor operatori  de  transport.

 

2000    Avand  in  vedere  starea  avansata  de  uzura  a  parcului  de  autovehicule  s-a  impus  cu  necesitate  inlocuirea  autobuzelor  cu  norma  de  serviciu  indeplinita.  Ca  urmare,  Regia,  cu  aprobarea  Primariei,  organizeaza  licitatie  publica  pentru  achizitionarea  a  50  de  autobuze.

In  luna  mai   s-a  achizitionat  primul  lot  de  15 bucati   autobuze.

Tot  in  acest  an  s-au  mai  achizitionat  si  5  troleibuze  pentru  transportul  electric.

 

2002:      In  luna  noiembrie  s-au mai  achizitionat  5  bucati  de  autobuze.

S-au  intreprins  si  demarat  actiuni  de  imbunatatirea  calitatii  serviciului  de  transport  public  prin  alimentarea  cu  GPL  a  unor  autobuze,  prin  dotarea  cu  autobuze  cu  motor  Euro  2,  dispecerizarea  computerizata  a  traficului,  dispecereizarea  substatiilor  de  redresare  in   vederea  optimizarii  alimentarii  cu  energie  electrica  a  liniilor  de transport  electric.  

 

2003    In  acest  an  Regia  Autonoma  de  Transport  Public  Ploiesti  s-a certificat  ISO  9000:2001.  Tot  in  acest  an  s-au  mai  achizitionat  inca  15  autobuze,  restul  pana  la  50  de  bucati  fiind  in  curs  de  achizitionare. In  plus  s-au  mai  achizitionat  si  8 tramvaie  KT4- D (second  hand)  din  Germania.