1929: Isi fac aparitia 2 autobuze, proprietatea firmei Gogiman-Dumitrescu, contractul de concesiune expira la inceputul anului 1934.
1934: Are loc licitatia
pentru concesionarea transportului de persoane pe cuprinsul municipiului,
licitatie ce
a fost castigata de col. V.Climescu si I.Catrinescu
si reziliata dupa cateva luni.
1934: Se infiinteaza
"Serviciul Autobuzelor
al Primariei Municipiului Ploiesti", care pune in functiune un autobuz proprietate proprie si 2 inchiriate, urmand sa mai
achizitioneze inca 12 autobuze, prestand activitati pe 6 linii cu o lungime a traseelor de 18Km.
1938: Se adopta Decretul Lege pentru
organizare serviciilor pulblice, urmarea directa fiind infiintarea
Regiei Publice Comerciale a Intreprinderilor Municipiului Ploiesti, care cuprindea si Serviciul
Autobuze.
1938: Sunt achizitionate 10 autobuze Chevrollet.
1941: Se achizitioneaza
printr-o comanda la
"Royal Motors" 5 autobuse MAN Diesel Type si 3 camionete de la firma SKODA.
1941: Parcul de autobuze ajunge la un numar de 21 bucati:
5 Man (1941), 2 Citroen (1940), 1 Sourer (1940), 2 International (1939), 10 Chevrollet (1938), 1 Renault (1935).
1942: Sunt rechizitionate 15 autobuze de catre armata si trimise spre zona frontului,
restul fiind rechizitionate pasiv fiind folosite in marea majoritate de catre serviciile Primariei.
1944: Dupa razboi, putinele masini sunt utilizate in scopuri militare si medicale.
1946: Pe strazile Ploiestiului circulau numai 3 autobuze.
1947: Se ajunge la 2 autobuze.
1949: Se infiinteaza
"Serviciile de Transport" din cadrul "Intreprinderilor Comunale Ploiesti", al carui parc de autobuze
este de 15 bucati.
1957: Lungimea traseelor creste la 42 Km, iar parcul auto la 29 autobuze.
1959:
Sunt transportati anual
25 mil. calatori si datorita cresterii
numarului de muncitori si al populatiei in general, se dau in exploatare un numar de 10 taximetre.
1961: Conform Deciziei
243/7.2.1961 a Comitetului Executiv
al Sfatului Popular regional
1961: Pana la sfarsitul anului, din investitii vor fi primite si
alte autobuze, parcul auto cuprinzand un numar de 116 autobuza din care circulau in medie zilnic un numar de 81 autobuze, obtinandu-se un coeficient de utilizare a parcului (CPU) de 76,8%.
1969: Printr-o sporire a investitiilor se ajunge ca parcul I.T.P. sa numere 244 autobuze,
obtinandu-se un coeficient
de utilizare a parcului de
89.3%, iar numarul de calatori tranportati ajunge la cifra de 92 mil., numarul salariatilor fiind de 1450.
1969: Colectivul I.T.P.
a fost distins cu diploma si a gastigat Steagul
de "Intreprindere fruntasa
pe ramura de gospodarie comunala pe
1972: Prin cresterea calitatii organizatorice, a parcului de autobuze, a numarului de calatori transportati si a cresterii frecventei curselor, se ajunge in acest an la urmatoarele cifre: parcul auto este mai mare cu 30 autobuze, coeficientul de utilizare a parcului ajunge la 92,2% iar numarul de calatori se ridica la 111 mil.
1979: In baza Decretului 377/1979, I.T.P. isi ia denumirea
de "Intreprinderea Judeteana
de Transport Local" (I.J.T.L.) preluand activitatea de transport marfa de
la unitatile de profil de constructii si o data cu aceasta si parcul
de masini aferente.
1985: Au inceput lucrarile pentru introducerea tramvaielor in
1987: A fost terminat primul tronson de tramvai de 14Km: Gara de Sud - Spitalul
Judetean.
1989: Existau 6 trasee cu linii de tramvai, din care se transportau
35% din calatorii municipiului
1990: Se demareaza introducerea transportului in comun cu troleibuze.
1991: Prin decizia nr. 125
a Prefectului Judetului Prahova,
ia fiinta Regia
Autonoma de Transport in
Comun de Persoane
Prahova (R.A.T.C.P. Prahova).
1995: Regia Autonoma de
Transport in Comun
de Persoane Prahova
trece in subordinea
Consiliului Local al
Municipiului Ploiesti, cu
denumirea de Regia
Autonoma de Transport
Public Ploiesti (R.A.T.P. Ploiesti).
1997: Se pune in folosinta primul tronson de troleibuze in Ploiesti, pe zona Vest - Centru, urmat 4 ani mai tarziu de
al doilea tronson care leaga centrul municipiului Ploiesti cu partea de sud a orasului.
1998: In lunile mai – iunie, in parcul de autovehicule al Regiei intra 20 de midibuze noi, tip ISUZU,
care aduc un
plus de calitate serviciului de
transport oferit populatiei.
1999: Coform Legii nr. 189 / 1998 privind finantele publice locale, activitatea regiei se limiteaza la nivelul municipiului Ploiesti, traseele din zona periurbana fiind atribuite altor operatori de transport.
2000: Avand
in vedere starea avansata de uzura a parcului de autovehicule
s-a impus cu necesitate inlocuirea autobuzelor cu norma de serviciu indeplinita. Ca urmare, Regia, cu aprobarea Primariei, organizeaza licitatie publica pentru achizitionarea
a 50 de autobuze.
In luna
mai
s-a achizitionat primul lot
de 15 bucati autobuze.
Tot
in acest an
s-au mai achizitionat si 5 troleibuze pentru transportul
electric.
2002: In luna noiembrie s-au mai achizitionat 5 bucati de autobuze.
S-au intreprins si demarat actiuni de imbunatatirea calitatii serviciului de transport
public prin alimentarea cu
GPL a unor autobuze, prin dotarea cu autobuze cu motor
Euro 2, dispecerizarea computerizata a traficului, dispecereizarea substatiilor de redresare in vederea optimizarii alimentarii cu energie electrica a liniilor de
transport electric.
2003: In acest an Regia Autonoma de Transport
Public Ploiesti s-a certificat ISO
9000:2001. Tot in acest an s-au mai achizitionat inca 15 autobuze, restul pana la
50 de bucati fiind in
curs de achizitionare.
In plus
s-au mai achizitionat si 8 tramvaie KT4- D (second hand)
din Germania.